Total Destruction Airsoft Team
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Total Destruction Airsoft Team

Airsoft Forum
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Logan

Logan


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 37
Woonplaats : Birma
Registration date : 03-12-07

Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review. Empty
BerichtOnderwerp: Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review.   Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review. Emptyvr jan 25, 2008 5:20 pm

Review Logan's M15A4 SPC.

Na de lange wachtperiode van 40 dagen heb ik hem eindelijk, mijn eigen Classic Army M15A4 SPC.

Thanks airsoft-one Mad

Toen ik hem voor het eerst zag 18/01/2008 dacht ik whauw en stond ik te trillen op de plaats... Wat een vette aeg Very Happy Na aansluiten van mijn 9,6V/3600Mah batterij en het bevestigen van de 3 point sling, mijn ACOG red dot heb ik hem voor het eerst getest. Het was duidelijk dat die red dot nog afgesteld moest worden tongue aan de ROF geen gebrek.

Pro's

Schieten doet de aeg "vet hard" de ROF met een 9,6V batterij is geweldig 18 pellets/sec en hij gaat standaard al redelijk hard. (geen exacte fps waarde omdat we geen metertje hebben).

Met midcap magazijnen geschikt voor classic army (STAR), schiet deze aeg zonder haperingen. Het standaard bijgeleverd high cap magazijn toont de aeg zijn mogelijkheden niet helemaal.

Nu de red dot afgesteld is draagt hij wel bij aan mijn trefzekerheid,dit is een pluspunt want je kan met beide ogen open schieten (mits enige oefening). Zo kan je het speelveld blijven overschouwen...

Het gewicht van de aeg valt wel mee, op zich is het een zwaar object 3,5 kg wanneer de red dot en sling bevestigd is. Dit vind ik veel. Smile zijn echte broeder, de Colt M4 tactical carbine weegt 3,0 kg geladen, zonder scope of red dot dus qua realisme zit het wel goed. Ik denk dat ik nog wat met halters moet gaan trainen Rolling Eyes en de sling is een must!

De standaard RIS is knap afgewerkt en het zorgt er ook voor dat je veel accessoires kan monteren. De RIS heeft wel een mankement doordat als je er echt aan wringt er toch wat speling op zit. Mja dan moet je het al echt uitlokken!

Na mijn upgrade (Deep Fire Precision barrel 6,02 mm+prometheus MS 100 spring+gearbox uitgekuist en ingevet met systema gear grease) heb ik de interne delen van de gearbox eens kunnen bekijken. Er zat een metalen springguide in en de gears waren staal en zagen er stevig uit, de anti reversal latch was ook van metaal, alle 7 mm buschings en shims waren van metaal zoals op de verpakking stond. De piston was verstevigd doordat het eerste tandje van staal was De pistonhead daarentegen vond ik een beetje minder stevig lijken dit kan enkel zo blijken hé wie weet gaat em nog heel lang mee. De tapped plate en noozle zagen er stevig uit ma dit was plastic... Ma de verpakking zegt reinforced! Razz

Na mijn upgrade, die ik volledig zelf heb uitgevoerd met behulp van www.mechbox.com schiet mijn aeg opnieuw enjah hij doet het...En hoe! Je merkt een duidelijke verbetering aan prestatie. Another pimpelmees died in action RIP Cool Hij zal de 350fps wel benaderen nu!

Con's

De upper receiver zat bij mij wat los zo net uit de doos, nadat ik mijn upgrade had uitgevoerd was dit al een pak beter! Het uit elkaar halen verhelpt dit blijkbaar.

Toen ik de fixed stock van de receiver haalde bleek er een railtje waar je de stock mee op de receiver begeleidt afgebroken te zijn binnen in de stock, Dit heb ik gemaakt met behulp van seconde lijm.

De RIS op mijn SPC heeft niet dezelfde breedte op elke rail, de linker en rechter rail zijn iets smaller dan de top en bottom rail. Zo kan ik mijn cqb lampje niet op de rechter rail monteren zonder wobble. Spijtig! (wss lukt dit wel met aangepaste mounts).

Ook de wobble op de ris, je moet het uitlokken maar weten dat er een mogelijkheid tot wobble is wringt al een beetje.

De pistol grip is wat vervelend! door het gewicht van de aeg leunt een uitsteeksel van de grip hard op je vinger, dit irriteert na een tijdje. Ik heb nu en stukje elastiek genomen en erover gedaan. Dit helpt goed!

Bij het upgraden was er één moeilijkheid, de pin boven de trekker zat echt vast, deze moest je er met een hamer en priem uitslaan (niet mene stijl met een aeg van 320 euro). Wat nog erger was was deze er terug inslaan!

Ook is het moeilijk de juiste hop up instelling te vinden en deze vast te houden. (aangezien de wind regelmatig verandert (harder, stiller, ...) zal dit een blijven issue zijn.

Conclusie,
De Classic Army SPC is voor mij een dream aeg, Hij voldoet mij aan iedere verwachting. Toch heb ik hem geupgrade tot ongeveer 350 fps. Ik vond dit een must! Maar uit de doos schoot hij al zallig. Het monteren van accessoires is ieder zijn eigen stijl... ik vind bij nader inzien hem zonder snufjes het chiquest Very Happy En toch ruled die Acog red dot pirat
Verder kan ik stellen dat de meeste mankementen verholpen kunnen worden mits enige aanpassing, dat maakt hem "overall" een uitstekend AEG. Ik moet hier wel vermelden dat het mijn eerste is en dus enige vergelijking met ander exemplaren miniem is.

Mijn eigen criteria,
M15A4 SPC geen upgrades.

vuursnelheid 5/5
FPS tot 350 4,5/5
Precisie 3,5/5 (afhankelijk van de wind).
Look 4,5/5
Gebruiksgemak 4,5/5
Upgrade mogelijkheid 5/5 (gemakkelijk te demonteren).
Standaard upgrades 4/5
Accessoire gebruik 5/5
Gewicht 4/5 (wel realistisch maar toch zwaar).

M15A4 SPC na upgrade; Prometheus MS 100 spring, systema gear grease, Deep Fire precision barrel 6,02 mm.
uitgevoerd op 24/01/2008. Nadien al zeker 1000 pellets afgevuurt.

Vuursnelheid 5/5
FPS tot 350 5/5
Precisie 4,5/5
Look 4,5/5
Gebruiksgemak 4,5/5
(de rest blijft hetzelfde).


Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review. Spc_lo10

Logan out!

Ik hoop da alles erin staat Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tdat.tk
LD

LD


Aantal berichten : 144
Woonplaats : Croatian border
Registration date : 29-11-07

Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review.   Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review. Emptydi jan 29, 2008 9:19 pm

Alles staat erin, geloof me Cool


Geweldig, Go Gabe Go


grt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tdat.tk
 
Classic Army M15A4 SPC (special purpose carbine) review.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» M15A4 Magazijnen voor Classic army?
» Magazijnen STAR, M15A4 Classic Army compatibel.
» Magazijnen M15A4
» Review TM Desert Eagle chrome edition

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Total Destruction Airsoft Team :: Airsoft :: Wapen reviews-
Ga naar: